Így készítsd fel kutyádat, cicádat műtétre

Műtét előtt álltok kedvenceddel? Már meg van az időpont is? Szeretnél alaposan felkészülni? Olvass tovább, mert összeszedtünk a legfontosabb tudnivalókat!

Tájékozódás

Első és legfontosabb lépés, hogy egyeztess állatorvosoddal a műtét szükségességéről, időpontjáról, illetve kockázatairól. Amennyiben kérdésed merül fel, minden esetben tedd fel orvosodnak!

Etetés, itatás

A műtét időpontja előtt 12 órával már ne egyen az állat. A táplálékot el kell venni előle, azonban ivóvíz a műtétet megelőző 3 óráig maradhat. Ennek azért van jelentősége, mert az altatással járó öklendezés félrenyeléshez és akár fulladáshoz is vezethet.

Egyéb tudnivalók

Az állatorvosnál tett látogatás szinte minden állat esetében stresszel jár. Ez a felfokozott izgalmi állapot növeli a vizelet- és székletürítés ingerét, ezért a műtét előtti órában biztosítsd kedvencednek a lehetőséget az ürítésre.

A műtét előtt meg kell győződni róla, hogy kutyánk és macskánk nem fertőzött bármilyen parazitával. Erről állatorvosod gondoskodik.

A felépüléshez szükséges kellékek beszerzése

A műtét utáni lábadozás időszakában a legfontosabb a seb védelme. A beavatkozás helyét a házi kedvencek előszeretettel nyalogatják, vakarják, amelynek súlyos következményei lehetnek és újra a műtőasztalon találhatjuk kutyusunkat vagy cicusunkat.

A seb védelmére kiváló megoldás a MedicVet műtét utáni ruha. A MedicVet Pet Body körülöleli a beteg törzsét, melegen és szárazon tartva a sebet. A MedicVet műtét utáni ruha 14 méretben érhető el. Szabásának köszönhetően ürítéshez sem kell levenni az állatról. További előnye, hogy 95% pamutot tartalmaz és 60 °C-on mosható.

A műtét utáni ruha mellett kedvencünknek szüksége van még fájdalomcsillapítóra, amit szintén az állatorvosi rendelőben szerezhető be. Illetve egy meleg, száraz helyre, ahol nyugalomban lábadozhat kutyánk vagy macskánk.